Anna tycker till:

En sak som gör mig så jävla förbannad är när unga mammor är besatta av att ungarna ska se ut på en visst vis, och väga mest av alla bebisar dem känner och ha så många tänder som möjligt och bära märkes kläder.. dem är helt besatta.. de är så sjukt så att det inte är sant! En bebis ska bara få vara liten och äta skit och sova, busa lite också kanske:). Dem har stora krav redan från födseln. ett barn växer som den gör, det är inget man kan styra och inget man ska vilja styra heller. Ens barn ska vara unik för en själv, man ska inte jämföra med andra bebisar. och det spelar väl för fan ingenroll och man köper en SVEA overall eller en i från t ex lindex. Huvudsaken är väl att den uppfyller dem krav som t ex en overall ska ha! Och det är ingen STATUS på ungar som bär dyra kläder. det är bara patetiskt!!!  Jag har vart med flera gånger när folk kommer fram till madde och frågar hur mycke Robin väger. Och då blir dem så himla besvikna om Robin väger mer och riktigt stolta om deras unge väger mer. Hur tycker ni att det låter?? Inte fan är det normalt iaf! Nästa gång jag kommer vara med om att dem håller på och diskuterar sånt. Då kommer jag att säga precis vad jag tycker och tänker..! Det är ju bara barn!!



För helvete tänk till mammor! Ni gör era barn illa!

Skriv gärna en kommentar om vad ni tycker!!!

Nu när jag har skrivit det här inlägget så kokar det inom mig! Nu är jag riktigt irriterad!




Blogg tips: www.ingenfantasinu.blogg.se
Det är Helen Honksmäki som har skaffat blogg!


Kommentarer
Postat av: Helen

Håller helt och hållet med dig. det viktigaste är väl att barnet mår bra och får mycket kärlek. sen skiter man väl i om den är märkeskläder eller inte. :)

p.s var du tvungen och göra reklam för mig? d.s

2009-09-22 @ 14:49:20
Postat av: Annna!

go Helen!



jag kommer aldrig att ta bort de! ahha

2009-09-22 @ 14:51:04
Postat av: mamma

håller med dej Anna. De börjar att gå för långt. Man lär ju tänka på att alla barn kan ju inte vara perfekta, dom som har problem med sina barn är ju synd om och inte har råd att köpa allt nytt.. Puss&Kram

2009-09-22 @ 17:24:21
Postat av: Madeleine

Håller med dig!!!



puss <3

2009-09-22 @ 18:59:53
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Ellmina

Kunde inte sagt det bättre själv...

2009-09-22 @ 19:08:52
URL: http://ellmina.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja det är fan katastrof när barnen ska börja jämföras redan vid några månaders ålder. Hur fan ska det då inte bli när dom blir äldre? Och då är det ju föräldrarnas fel!

alla barn utvecklas ju olika. En del pratar tidigt men kanske inte är så snabba på att gå istället och en del kanske springer men kan knappt prata, det är olika från individ till individ.!

Kramen!

2009-09-22 @ 19:16:42
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: mamma

bra skrivit Angelica......

2009-09-22 @ 19:53:37
Postat av: alexandra

Hej ville bara tala om för dej att de var jätte bra skrivit av dej. Jag har en syster som har en tjej på tre mån, de finns mammor som pratar skit om henne och Philipa bara för hon har inte så mycket pengar. Men en jätte bra mamma är hon. De är de som är viktigaste. Tack Anna

2009-09-22 @ 22:28:37
Postat av: johanna

jag håller med dig anna, <3

2009-09-22 @ 22:56:17
URL: http://lofstroem.blogg.se/
Postat av: Anna

Måste bara få säga att ni är grymma på att skriva kommentarer! jag har inte fått nån kommentar med en annan åsikt än mig själv!



tyckte det var dags att nån skrev det i nån blogg!..



tack

2009-09-23 @ 11:05:08
Postat av: Emelie Maddes kompis i umeå:)

Madde tipsade om ditt inlägg:). Jag håller helt och fullt med dig. Och samma fenomen finns här uppe i norrland också och man blir så trött på det.

2009-09-23 @ 14:02:22
Postat av: Anonym

Lustigt att din syrra alltid skriver o skryter om hur Robin växer och får tänder.... Märkeskläder mmm.. Du borde ju tycka samma sak om henne isf.

2009-09-23 @ 16:18:55
Postat av: Madeleine

DÄRFÖR jag skriver allt om Robin är för att min pappa jobbar i Norge och läser min blogg varje dag!! På så sett ser han vad som händer..Och ibland har han har så dåligt internet där han bor så vi kan inte prata på skype så ofta!!

Men du om du stör dig VARFÖR I HELVETE LÄSER DU MIN BLOGG!!

Jag har många adresser på bloggar som är värre om du vill läsa de..

MEN DOM ADRESSERNA HAR KAN DU SÄKERT REDAN!!

2009-09-23 @ 16:32:44
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: Helen

Bra madde på dom bara.. :)

2009-09-23 @ 16:46:01
Postat av: Anonym

Tyckte bara det var lite kul att hon skrev just så.. Haha. För det är ju så det är.. Tror föresten ALLA föräldrar skryter lite omsina barn..

2009-09-23 @ 16:48:08
Postat av: mamma

nu får ni slut, de som Anna skrev vad ju vad hon tyckte. De hade ju inget sakt om Madde och Robin. DU som skrev utan namn, måste känna lite avundsjuka.. eller?

2009-09-23 @ 16:52:02
Postat av: Anonym

Inte ett dugg ^^ Har inte barna själv så.

2009-09-23 @ 16:53:37
Postat av: Anonym

Inte ett dug avundsjuk ^^ Har inte barn själv så..

2009-09-23 @ 16:55:14
Postat av: kerstin karlsson

Du låter precis som jag gjorde när jag var yngre.

2009-09-23 @ 17:05:27
Postat av: Anonym

Jag menar alltså dig Anna, så det inte blir nåt missförstånd.

2009-09-23 @ 17:24:07
Postat av: Anna

ursäkta men jag blir så himla glad när jag ser dit inlägg du som är anonym! Jag vill att den här ska uppmärksammas och tydligen tycker du att min syster håller på så. Jag tycker verkligen inte att hon "tävlar" med andra mammor! Som så många andra gör. Som Madde skrev själv så har vi en pappa som bor i Norge och han får nästan aldrig träffa sitt barnbarn.!!! han vill vara uppdaterad på vad som händer Robin och runt om Robin! Det är klart att Madde också påverkas av att alla mammor runt om henne frågar och håller på hela tiden! Det är just det jag tycker är fel, för dem gör så att det blir ett sånt himla tryck. Och försöker trycka ner andra mammor! men det är inte min syster det här inlägget handlar om! det finns många "unga" mammor i Tierp och resten av Sverige!



Så alla mammor som är så sjuka i huve, kan ju bara växa upp!

2009-09-23 @ 17:42:42
Postat av: Mr

Jag håller på Madde och Anna i den här fighten!

2009-09-23 @ 18:51:31
Postat av: alexandra

vad håller dom på med alla, du skriver ju vad du tycker. Folket börjar att bli tokiga.PS håller fortfarande på de du skrev Anna

2009-09-23 @ 19:24:51
Postat av: Angelica

Den där anonyma fan stör mig något så in i norden..

Vad Madde skriver på sin blogg har väl fan inget med nånting att göra? Det Anna tog upp var ju det med föräldrar som kommer fram och jämför!

Läs för fan innan du kommenterar...

2009-09-23 @ 20:15:08
URL: http://ejlila.blogg.se/
Postat av: Nathalie, Mamma till William

jag kan fråga folk jag känner hur mycket dom växt och så för att jag tycker det är roligt att följa med i utvecklingen som jag fråga madde tex på babycafe för de va så längesedan hon skrev om hans vikt och långd i bloggen och han vecker ju så det knakar. Klart man inte kan gemföra barn alla är ju olika... Vissa börjar gå när dom e 8 månader andra vid 15 månder. alla utveklas ju olika och tur e väll det så man inte trodde något va fel bara för att den inte fått sin första tand vid 4 månaders ålder. Sen med märkeskläder tycker jag det är helt upp till föräldrarna hur dom vill göra. Jag köper gärna lite märkeskläder till William när jag hittar nått som jag tycker är fint och funkar bra inte bara för att jag måste för att vara "inne" nej det är helt upp till var och en och inte ser man väll ner på ett litet barn bara för att den inte har märkes kläder. men men sån är jag en nyfiken

mamma som älskar mitt barn mer av allt på denna jord och som vissa kan tro så gemför jag inte mitt barn med andras bara för att jag e nyfiken :)



Jag förstår vad du vill få fram ur detta inlägg och tyckte att du lyckats bra med det ! :P

Härligt att du delar med dig av dina tankar och åsikter det är alltid roligt att se hur andra uppfattar "mammavärlden" :)

2009-09-23 @ 20:55:34
URL: http://ahnh.blogg.se/
Postat av: Madeleine

tack MR:) Du vet folk är ju för fan inte riktigt friska i detta land!! Angelica du har alldeles rätt...



Om man ska skriva en kommentar i ett inlägg, så kan man väl fan stå för vad man tycker..

Men tydligen är vissa SÅ JÄVLA FEGA!!

Vilken jävla patetisk jävla människa..



En blogg handlar mycket om att man ska skriva vad man tycker & det tyckte jag Anna gjorde alldeles utmärkt..



Och vad jag skriver på min blogg har inte ett dugg med detta att göra..



jaja det finns ju tydligen folk till ALLT!!!

2009-09-23 @ 20:57:25
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: alexandra

håller med dej Angelica. Anna!! jag är en tjej som bor i Malmö som alltid läser din Blogg, har tycker du skriver så bra. Har nog lika stil som dej, skulle vilja se mera bilder. Din hund är nog den goaste hund jag har sätt på bilder... PS vad heter hunden vilken ras? MVH Alexandra och min syster Paula

2009-09-23 @ 21:07:36
Postat av: johan

Ja håller med dig svägerskan=) Det är roligt att folk ska bli så enormt avis på varandras bebisar. Och ja kan inte hjälpa att våran enormt fina son är tidig av sig tex med att få tänder mm. Jag håller med dig till 110% kramar mågen..

2009-09-23 @ 21:11:29
URL: http://matsjohangustavsson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Alexandra vad roligt att du följer bloggar så långt borta!! Jag är syster till Anna!!



Kram

2009-09-23 @ 21:15:00
URL: http://madeleinesaraandersson.blogg.se/
Postat av: alexandra

Hej Alexandra! jag läser din blogg ganska mycket. De är din syster som har skrivit ett innlägg till mej. Tala om för henne att jag har börjat läst hennes blogg med. Jätte fina bilder har hon med lilla killen. Hon skriver och lägger ut så fina bilder. Jag sitter hemma hos min syster med en gammal data "min den funkar" och kollar vi har de så bra... kör de du tycker om... vi älskar dej.. kanon att se nya inlägg på bloggen

2009-09-23 @ 21:50:02
Postat av: Anna

Jag har skapat hysteri!Mohahah!:P.. Sorry så kan jag inte svara på alla kommentarer eftersom det är en hel del:) glad.. Jag kör mitt race och tycker att det pratas för lite om den här frågan. Kul att så många håller med!

Alexandra lovar att skriva ett inlägg om min hund. Tänkte iaf gör ett inlägg nu innan jag lägger mig!:)



kom ihåg barn behöver kärlek inte märkeskläder:P

okej det där var lite provocerande.. haha

Tack alla!

2009-09-23 @ 23:15:48
Postat av: Nathalie, Mamma till William

Man kan ge dom galet mycket kärlek, så mycket man har även fast dom har lite märkeskläder. Det är ju inte så att jag inte ger mitt barn kärlek bara för att han äger lite märkeskläder :P :)

2009-09-24 @ 07:19:33
URL: http://ahnh.blogg.se/
Postat av: Anna

Nej förstår dig Natalie, Men man måste få provocera lite. Det är inte till dig jag menade med att barn behöver kärlek inte märkes kläder. Du ger säkert ditt barn massa av kärlek..



2009-09-24 @ 11:22:59
Postat av: Nathalie, Mamma till William

hehe nej jag förstod det jag tänkte lite ironi över det bara :) Jag ger allt jag har :)

2009-09-24 @ 11:34:19
URL: http://ahnh.blogg.se/
Postat av: Jenny

fy fan va bra skrivet anna!! :) kunde inte ha sagt de bättre själv.

puss

2009-09-24 @ 13:37:08
Postat av: Jenny

Anna you rock! :)

2009-09-24 @ 13:42:06
Postat av: Anna

Vet Jeeny, det krävs en Anna till allt!:D

2009-09-24 @ 14:02:22
Postat av: Tessan=)

Hahaha fy faan va du e sköön Anna panna=)) Många reaktioner har du fått iaf:p

Men jag håller med dig HELT o HÅLLET!!

Låt bebisar vara bebisar!! De e inte märket på kläderna som avgör vilken bebis som mår bäst!



Pusss/

Novas mamma:o)

2009-09-25 @ 12:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0